نحوه باز و بست سپر  ام وی ام 315


مطمئنا" انجام هر گونه تعمیرات که خود یک حرفه تخصصی است، باید توسط متخصص آن صورت پذیرد ، ولی در زمانی که دسترسی به متخصص فن مقدور نیست و همچنین برای دوستانی که به قول معروف دستی بر آچار دارند و از انجام کارهای فنی لذت میبرند راهنمای مراحل باز و بست سپر ام وی ام 315 را در این مقاله توضیح داده ایم .



همواره به یاد داشته باشید،مهمترین اصل در انجام  کلیه تعمیرات رعایت نکات ایمنی میباشد که ابتدا به آن پرداخته ایم.





هشدار:

 

·         برای انجام هرگونه تعمیر ابتدا ماشین را در سطح کاملا صاف و ایمن و ترجیحا" سرپوشیده پارک کنید .

·         برای شروع تعمیرات ابتدا مطمئن شوید که موتور ماشین کاملا سرد شده باشد

·         در طول انجام کار ، برای حغاظت بیشتر از دستکش استفاده کنید.

·         برای انجام تعمیرات حتما" از ابزار استاندارد استفاده نمایید.

·         بهتر است قبل از انجام هر گونه تعمیر در خودرو سرباطری قطب + را باز کنید .

·         هیچگاه در هنگام خستگی اقدام به تعمیرات خودرو نکنید .

·         توصیه میشود تعمیرات را به تنهایی انجام ندهید .



 

سپر جلو بی شک از مهم ترین بخش های یک خودرو محسوب می شود ، که در تصادفات بیشترین فشار وارده بر اثر  ضربه ی  به جلوی خودرو را به خود جذب و شدت آن را کاهش می دهد.

اکثر سپر خودروهای قدیمی از فلز فشرده ساخته می شد ولی این جنس سپر ، هم سنگین بوده و هم هنگام تصادف ، ضربه را به میزان قابل توجهی به بخش های مختلف خودرو منتقل می کرد ،و از طرف دیگر خودروهایی که سپرهای فلزی با آن ها برخورد داشت ، آسیب زیادی دیده و متحمل هزینه های زیاد تعمیرات می شد.

امروزه سپر ماشین های از ترکیب مواد مختلفی همچون : فلز ، پلاستیک ، کربن و یا پلی پروپیلن ساخته شده اند که  به جذب انرژی در هنگام ضربه کمک می کند.

 استفاده از این مواد در ساخت سپرها ضربه ی وارد شده به خودرو را تا حد امکان جذب کرده و آسیب های احتمالی به سرنشینان و راننده  را به حداقل می رسانند.

 همچنین در بعضی از خودروهای امروزی برای پایین آوردن میزان تاثیر ضربه از کمک فنرهای خاصی استفاده می کنند تا  اثر ضربه بوسیله ، فشرده شدن کمک فنر ها کاهش و سپس به حالت اولیه خود برگردد.

در سپر ام وی ام 315 ، که به دلیل طراحی مدرن و همچنین ایمنی قابل قبول خود یکی از خودروهای محبوب شهری محسوب می شود نیز ، از مواد پلیمر ماتریکس استفاده شده که کمک زیادی به جذب انرژی حاصل از ضربه ی وارده کرده و موجب  پایین آمدن تاثیر آن به خودرو و سرنشینان آن می شود.

سپر ام وی ام 315 عرضه شده در این فروشگاه ، از پلیمر ذکر شده که از مقاومت و انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است ساخته شده است . ابعاد و اندازه های آن کاملا منطبق بر سپر ام وی ام 315 بوده و کاملا استاندارد می باشد. به همین سبب هیچ مشکلی هنگام باز و بست سپر و جایگزین آن با سپری که روی خودرو نصب می باشد  به وجود نمی آید



مرحله اول :  برای باز کردن سپر  ام وی ام 315 و جدا کردن آن از بدنه خودرو  میبایست ابتدا جلو پنجره خودرو  که از یک طرف به بدنه و از طرف دیگر به سپر متصل است را باز کنید

 



1_ ابتدا پس از باز کردن درب موتور پیچ های تثبیت کننده جلو پنجره را باز کنید.




 



2_ گیره های تثبیت کننده پایینی را شل کنید و جلو پنجره را بردارید.

 




 

مرحله دوم : برای آزاد کردن سپر از بدنه خودرو میبایست سپر را از قسمت هایی که به بدنه اتصال دارد آزاد نمایید .

 

3_ لبه های انتهایی سپر در دو سمت چپ و راست توسط 3 پیچ به بدنه از داخل گلگیر متصل شده است و شما میبایست  پیچ و مهره های سمت راست و چپ سپر که در قسمت داخلی گلگیرها قرار دارد را باز کنید.

 

نکته : فرآیند باز و بسته کردن بخش چپ و راست سپر جلو ام وی ام 315 ، یکسان میباشد.


 


 

4_ در دو سمت چپ  و راست جلوی سپر و زیر توری روی سپر پیچ و مهره های وسط سپر  قرار دارد که در تصویر زیر نمایش داده شده و شما میبایست برای آزاد کردن سپر از بدنه این دو پیچ را نیز باز نمایید .




 

5_گیره های نگه دارنده ( خار سپر ) که در لبه  پایینی سپر قرار دارد را آزاد نموده تا سپر از بدنه جدا شود ( شماره 1).

6_پیچ های قسمت پایینی سپر را هم باز کنید. ( نمایش داده شده با فلش )

این پیچ ها در دو طرف انتهایی سپر از داخل قرار دارد و دسترسی به آنها از زیر سپر امکان پذیر میباشد.

 




 

مرحله سوم : چراغ های مه شکن که روی سپر ام وی ام 315  قرار دارد توسط کابل برق به سیستم روشنایی متصل شده است که برای جدا کردن سپر از بدنه میبایست کابلها از پرژکتورها جدا شوند .

 

7_اتصالات سمت چپ و راست چراغ مه شکن ( سوکت های اتصال سیم ) را از هم جدا کنید. برای این کار دو قسمت اتصال نر و مادگی سوکت دو خار پلاستیکی وجود دارد که با پیچ کوشتی تخت با کمی فشا نر و مادگی سوکت آزاد میشود و با کشیدن از نر و مادگی از هم جدا میشود .

 





                                                                                                                                             

مرحله آخر : با باز شدن اتصالات و همچنین کابل برق پرژکتور ها سپر آماده جدا شدن از بدنه میباشد .

 

8_ با کمی کشش به بصورت افقی سپر جلو را به آرامی از بدنه جدا نمایید .

 




پس از باز کردن سپر ام وی ام 315 آن را بصورت ایستاده در مکانی قرار دهید که به رنگ روی سپر آسیبی وارد نشود .

 

در انتها در نظر داشته باشید که مراحل بستن سپر نیز کاملا همانند باز کردن سپر ولی بصورت معکوس میباشد.

 

امیدوارم مطالب ذکر شده مفید واقع شده باشد

 

دلتان شاد ، لبتان خندان و ایام به کام