تاریخچه و معرفی شرکت گریت وال موتورز (Great Wall)
شرکت "گریت وال موتورز" بزرگترین سازنده خودروهای شاسی بلند و پیکاپ در چین است. این شرکت در سال 2003 در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و در سال 2011 در بورس شانگهای قرار گرفت. در تاریخ 30 سپتامبر سال 2014 دارایی آن 54.305 میلیارد یوان بوده است. اکنون شرکت "گریت وال موتورز" صاحب دو برند Haval و Great Wall است که سه دستۀ خودروهای شاسی بلند، مسافرتی و پیکاپ را شامل میشود. با بیش از 30 شرکت تابعه، بیش از 60 هزار کارمند و چهار کارخانه اصلی خودروسازی، ظرفیتی مستقل برای قطعات اصلی مانند موتور و گیربکس را توسعه داده است.
گریت وال از فلسفۀ "پیشرفت گام به گام روزانه" حمایت میکند. با دارا بودن فرهنگ پیشرفتۀ سازمانی و یک مدیریت برجسته، تجارتی ساخته که با ایجاد یک مدیریت ممتاز برای بیش از ده سال متوالی رشد بیش از حد و سود بالا را حفظ کرده است. از نظر کیفیت مشاغل داخلی در رده دوم صنعت خودرو داخلی قرار دارد و در بین "با ارزش ترین خودروسازان ذکر شده" توسط مقامات قرار گرفته و به عنوان امیدوار کنندهترین مارک مستقل چینی توسط رسانهها مورد تقدیر قرار گرفته است.
از سال 2004 ، "گریت وال موتورز" در بین 10 شرکت خصوصی برتر و در بین 500 برند با ارزش چین قرار گرفته است. توسط اتاق بازرگانی چین برای واردات و صادرات ماشین آلات و محصولات الکترونیکی به عنوان "برند صادراتی توصیه شده" مفتخر شد و از سوی وزارت تجارت و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات با عنوان "بنگاه ملی صادرات وسیله نقلیه" مورد تقدیر قرار گرفت. بارها و بارها در فهرست "10 شرکت خصوصی برتر" ، "500 شرکت برتر چین" ، "500 سازنده برتر ماشین آلات در چین" ، "500 شرکت برتر صنعتی چین" ، "30 فروشنده برتر خودروسازی چین" و غیره قرار گرفته است. "گریت وال موتورز" در سال 2014 وارد لیست "100 برند تجاری اتومبیل سازی" توسط شرکت ارزش گذاری plc شد و در میان برندهای بینالمللی به عنوان "ارزشمندترین برند چینی" رتبهبندی شد، و برای چهارمین سال متوالی در لیست Forbes Asia Fabulous 50 قرار گرفت.
رویکرد برند
گریت وال به تمرکز بر "توسعه" اصرار دارد، حمایت از تفکر برند مبنی بر "تمرکز در فداکاری و تخصص"، و ایجاد مارکهای مخصوص از طریق عملکرد و مدیریت ویژه. اکنون "گریت وال موتورز" صاحب دو نام تجاری است، "هاوال" و "گریت وال". که اولی بر خودروهای شاسی بلند (SUV) و دومی بر مسافرتی، SUV و پیکاپ تمرکز دارند. از سال 2012 ، برای دستیابی به هدف اصلی "رضایت مشتری" و "رهبری بازار" ، یک استراتژی بازاریابی را ترسیم کرده و یک سری اقدامات از طریق نوآوری در خدمات بازار و اصلاح و ارتقاء کیفیت خدمات و محصول نهایی انجام داده است. ما منابع مالی و انسانی خود را در راستای کسب رضایت مشتری متمرکز شده و از طریق خدمات ارزشمند مشتری را سورپرایز میکند تا بطور مداوم رضایت مشتری ارتقا یابد.
عملکرد شرکت در بازار
گریت وال در بازارهای داخلی و خارجی پیشتاز بوده است. شاسی بلند هاوال در فروش خانگی برای یازدهمین سال متوالی رتبه یک فروش در بین برندهای چینی را دریافت کرد. "پیکاپ گریت وال" برای 16 سال متوالی در چین در بازار سهام و فروش پیشرو بوده است. خودروهای "گریت وال" مسافرتی از نظر میزان فروش در ماههای متوالی بین 10 خودرو مسافرتی برتر قرار گرفت و بدین ترتیب به ستارههای جوانی در بازار خودروهای خانوادگی تبدیل شدند.
در خارج از کشور، از اولین صادرات خود در سال 1998 ، "گریت وال موتورز" برای سالهای متوالی از نظر میزان صادرات و ارزش صادرات در رتبه نخست قرار گرفته است و در بازارهای بین المللی موفق به کسب مجموعهای از افتخارات شده است. "گریت وال موتورز" متعهد به افزایش رضایت مشتری است و شهرت خود را به عنوان بهترین برند اتومبیلساز چینی در خارج از کشور به دست آورده است.
واحد R & D ( تحقیق و توسعه) مستقل
با یک هدف جهانی، گریت وال منابع فنی نوآورانۀ R & Dدنیا را با سیستمها و تجهیزات کلاس-جهانی خود درآمیخته تا به عنوان یک "مرکز فناوری سازمای و معتبر دولتی" و یک "ایستگاه تحقیقاتی در سطح دکترا" از سوی پنج وزارتخانه و کمیسیونهای از جمله کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات، وزارت علوم و فناوری به رسمیت شناخته شود، و در فوریه 2011 به عنوان یک "شرکت ملی مبتنی بر نوآوری" معرفی شد. اکنون یک تیم R & D مشتمل بر 6,500 عضو دارد و تا سال 2015 به گسترش این تیم تا بیش از 10,000 عضو ادامه خواهد داد.
تا به امروز، چهار مرکز گریت وال (شامل مرکز آزمایش، مرکز آزمایشگاه تولید، مرکز مدلسازی و مرکز نیرو) در استانداردهای برتر جهانی و داخلی پیشرو بودهاند. این شرکت قادر به طراحی و ساخت SUV ، خودروهای مسافرتی و سری وانت و همچنین تولید پیشرانهای خودرو (Powertrain) و همچنین ایجاد دوجین مدل دیگر بطور همزمان هست. در زمینههایی مانند موتور، گیربکس، طراحی خودرو، تستهای CAE ما فناوریها، استانداردها و مالکیت معنوی مستقل خود را شکل داده است.
گریت وال استراتژی "سرمایهگذاری کلان" در واحد فنی تحقیق و توسعه و رهبری صنعتی را دنبال میکند. از سال 2006 بالغ بر 4 میلیارد یوان در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و تا سال 2015 در کل 8 میلیارد یوان سرمایه گذاری خواهد کرد. در اواخر اکتبر 2010 مرکز تکنیکال "گریت وال موتورز" با سرمایه گذاری مجموعاً 5 میلیارد یوان کلنگ زنی شد که از 9 مرکز پیشرو در جهان تشکیل میشود: این مرکز آزمایشگاهی قادر به انجام آزمایشات متعددی برای پوشش ایمنی، انتشار، وسیله نقلیه، مواد شیمیایی، قطعات و NVH است و آزمایشگاههای جدید شامل آزمایشگاه شبیه سازی محیط، آزمایشگاه EMC (سازگاری الکترومغناطیسی) و آزمایشگاه مونتاژ نیرو / NVH میباشد. مرکز آزمایشگاه کارخانه دارای یک خط جوشکاری منعطف است که قادر به ساخت ابزارآلات/فیکسچر و طراحی سریع نمونههای اولیه از کلیه مدلهای توسعه یافته توسط بخشهای فنی است. توانایی تولید وسایل نقلیه تجاری منحصر به فرد را دارد. مرکز مدل سازی گریت وال مجهز به تجهیزات اندازهگیری دادههای خودرو است که جزء مرکزهای ممتاز دنیا میباشد. از بین تجهیزات، دستگاه اندازه گیری مختصات دو کانتری، دستگاه اندازه گیری مختصات انعطاف پذیر FARO، سیستم اسکن لیزر KREON، سیستم بررسی واقعیت مجازی، سیستم بررسی لمسی تعاملی و سیستم پردازش وسیله نقلیه دیجیتال جزء استانداردهای پیشرو در جهان هستند. مرکز انرژی یک سیستم تحقیق و توسعه کاملا مستقل ایجاد کرده که دارای شش قابلیت اصلی است: ارزیابی، طراحی، CAE، NVH، کالیبراسیون و آزمایش. "سرمایه گذاری کلان" در تحقیق و توسعه فنی، پایه و اساس محکمی برای نوآوری مداوم و مستقل در شرکت "گریت وال موتورز" ایجاد کرده است.
چشم انداز
"گریت وال موتورز" با مأموریت توسعه صنعت ملی اتومبیل، آرزو دارد تا تصویر "مارکهای خودروی چینی" را در جهان بهبود بخشد و نماینده برجسته برندهای مستقل خودرو چینی باشد، تحقیق و توسعهای نوآورانه را با معنی واقعی تخصص در سراسر جهان انجام میدهد و متعهد به تحقق رویای تبدیل چین به یک قدرت خودروسازی جهانی است.
در آینده، "گریت وال موتورز" با برندهای بینالمللی، وارد بازارهای جهانی شده و روشهای مدیریت مدرن به یک شرکت چند ملیتی تبدیل میشود. این شهرت با هدف "ساخت بهترین خودروهای چینی" از شهرت جهانی برخوردار خواهد شد.
تجارت جهانی
گریت وال موتورز(GWM) که از سال 1998 برای اولین بار شروع به صادرات محصولات خود کرد، جزء اولین خودروسازان چینی است که در خارج از کشور حضور فعال داشته است. در طول 17 سال GWM تلاشهای زیادی برای "کیفیت" کرده است، برای کیفیت صادرات ارزش زیادی قائل شده و بر صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا تاکید داشته است. عملکرد خدمات پس از فروش را ارتقا داده است تا به عنوان بهترین برند تجاری چین اعتبار کسب کند. کشورهایی همچون روسیه، شیلی و آفریقای جنوبی از عمده بازارهای صادراتی این شرکت هستند. در سالهای اخیر، "گریت وال موتورز" با تمرکز بر "رضایت مشتری"، به طور جدی ساخت مدلهای تجاری در خارج از کشور را توسعه داده و شهرت شاسی بلند هاوال را به عنوان یک برند حرفه ای بین المللی بنا کرده است. بازاریابی رالی داکار، نمایشگاههای مهم در خارج از کشور، رالیهای بین المللی SUV و سایر کمپینهای بازاریابی ورزشی نقش موثری در تبدیل SUV هاوال به عنوان یک برند برتر حرفه ای ایجاد کرده است. در ژانویه سال 2010 ، "تیم هاوال داکار" برای اولین بار در مسابقات برتر بین المللی اتومبیلرانی رالی داکار به نمایندگی از مارکهای مستقل چینی رقابت کرد و این رالی را ایمن و سالم به پایان رساند.
در ژانویه 2012 ، "تیم هاوال داکار" که سومین حضور خود در مسابقات رالی داکار را تجربه میکرد، با کسب مقام ششم این رکورد را بالاتر از تیمهای چینی دیگر کسب کرد.
در دسامبر سال 2013 ، در مراسم اعطای جایزه سالانه که توسط مجله معروف اتومبیل کشور پرو ، با نام مجلۀ Potencia Pura برگزار شد ، از Great Wall H6 به عنوان "بهترین SUV چین" تقدیر شد.
در ژانویه سال 2014 تیم "هاوال داکار" برای پنجمین بار در بالاترین سطح مسابقات رالی داکار برای خودروهای بینالمللی شرکت کرد و با ادعای کسب اولین مقام خود روی سکو برای سومین سال پیاپی جزء 10 تیم اول قرار گرفت.
در سال 2014 گریت وال موتورز به لیست "صد برند تجاری خودرو" راه یافت که توسط شرکت تجاری Plc منتشر شد.
در تاریخ 25 آگست 2014 شرکت گریت وال موتورز مراسم افتتاح کارخانه Tula خود را در پارک صنعتی اوزولوویا، استان تولا روسیه برگزار کرد.
در سال 2014 این شرکت عنوان "ارزشمندترین برند چینی 2014" بین برندهای مختلف را کسب کرد.
در سال 2014، "گریت وال موتورز" برای چهارمین بار متوالی در فهرست "Forbes Asia Fabulous 50" قرار گرفت.
"گریت وال موتورز" در حال اجرای پروژههایی از جمله برندسازی، گسترش شبکه فروش و خدمات، تولید فناوری، ساخت انبارهای قطعات مرکزی و ساختمانهای کارخانهای در خارج از کشور است. محصولات با کیفیت بالا، خدمات عالی برای تعمیر و نگهداری پس از فروش و تصویر نام تجاری مطلوب باعث شده است "گریت وال موتورز" از بسیاری از مارکهای دیگر اتومبیلهای چینی فراتر رود تا برجستهترین نماینده مارکهای مستقل چینی شود.
سالهاست که "گریت وال موتورز" مالکیت شخصی خدمات پس از فروش را یکی از الزامات انتخاب شریک میداند و ساخت و ساز خدمات پس از فروش در خارج از کشور را به عنوان یک تأکید استراتژیک در نظر گرفته است.
علاوه بر این، انبارهای قطعات مرکزی، مرکز آموزش خارج از کشور و عملکرد پرسنل فنی ضمانت اساسی این شرکت برای رضایت مشتریان از خدمات درخواستی است.
"گریت وال موتورز" کیفیت صادرات خود را بالاتر از مقیاس صادراتی معمول در نظر میگیرد، و توسط کیفیت بالای محصول و کیفیت عملکرد در خارج از کشور، به دنبال افزایش تدریجی در رقابت با برندهای خارج از کشور و توسعه بین المللی پایدار است. و از منظر استراتژیهای کلی برند سازی بینالمللی، رویکردها و برنامههایی خود را برای برندها و بازارهای خارجی مخصوص هر بازار ارائه میدهد.
گریت وال موتورز متعهد است که برند خود را در سراسر جهان بسازد و به روشهای مختلفی ترویج برند خود را هدایت کند مانند؛ سال گردشگری چین و روسیه، تور رانندگی پکن-موسکو، آزمایش رانندگی قطب شمال و مسابقات فرمول آفریقای جنوبی. علاوه بر این، کسب سفارشات خرید دولتی و حمایت مالی برای یک سری از رویدادهای ورزشی باعث افزایش محبوبیت برند GWM در بازارهای مختلف شده است.
سالهاست که "گریت وال موتورز" به دستهبندی قسمتهای مختلف تمرکز داشته و عملکرد تخصصی و خوبی برای هر بخش تقسیم شده را انجام میدهد. این امر از مفاهیم کلی برند یعنی "تمرکز، فداکاری و تخصص" حمایت میکند و با تمرکز بر نگرش فداکاری و تخصص، انگیزههای خود را برانگیخته تا تمام امکانات خود را برای تحقق اهداف تولید بکار گیرد. "گریت وال موتورز" با پیاده سازی مفاهیم برند خود، تحول از یک شرکت عالی به یک شرکت برجسته را بدست خواهد آورد.
فروشگاه یدک دیزل پارت مفتخر است که لوازم یدکی گریت وال را با حداکثر کیفیت عرضه کند.
لطفا نظر بدهید