نقد و بررسي دانگ فنگ اچ سی کراس
در گذشتهای نه چندان دور، ماشینی با سبک کراساُور به نام DFM H30 Cross وارد بازار شد. دانگفنگ اخیرا اقدام به تولید خودرو میکند و این مدل علاقه زیادی را به خود جلب کرده است.
طراحی
بسیاری از افرادی که با خودروهای این شرکت آشنایی دارند، بیان میکنند که DFM H30 Cross مشابه با S30 Sedan است. مدل "مدرن" این خودرو، برای اولین بار در سال 2014 در روسیه معرفی شد. برای اولین بار، مدل لایت آن در 2009 معرفی گردید.
با توجه کافی، شباهتهایی در کلیت طرحها دیده میشود. این ماشین فقط یک شبه کراساُور است که دارای یک رادیاتور مشبک جدید، سایر ضربه گیرها و بدنهای سخت، ریلهای سقفی، و همچنین اسپویلر و پایه در است. نتیجه یک SUV بسیار زیبای شهری است. نکته برجسته این مدل، پشت اسپرت و چراغهای LED نوک تیز به شکل "شاهین" است.
طول آن به 4351، عرض آن به 1760 و ارتفاع آن به 1528 میلیمتر میرسد. فاصله بین محورهای جلو و عقب آن، 2610 میلیمتر بوده که بسیار مناسب است. ارتفاع سواری آن نیز مقدار قابل توجه 17.5 سانتیمتر است. به همین دلایل، به هر حال، این خودرو واکنشهای خوبی از خریداران روسی دریافت کرد. از این گذشته، همه میدانند که در بعضی مناطق، جاده های روسی غمناک به نظر می رسند.
کابین
این شبه کراساُور برای پنج نفر طراحی شده است و همه چیز به راحتی در آن جا میگیرد. طراحی داخلی آن تقریبا به طور کامل از S30 کپی شده است و همان مواد در DFM H30 Cross استفاده شدهاند. مالکان اینگونه بیان میکند که در ابتدا در کابین بوی خاصی از پارچه صندلی و پلاستیک احساس میشود.
اما در قسمت جلویی یک پنل بسیار ارگونومیک و جذاب قرار دارد. اینسرتهایی از جنس فیبرکربن با روکشی لاکی قرار دارند. همه میدانند که این ماده در دکوراسیون خودروهای پریمیوم استفاده گستردهای دارد. بنابراین، تصمیم به استفاده از آنها مزیتی واضح برای تولیدکنندگان است.
رایانه داخل خودرو که فاصله تا مانع را هنگام حرکت به سمت عقب و همچنین سایر اطلاعات مفید که باعث میشوند روند کار خودرو آسان تر و لذت بخش تر شود را نشان میدهد نیز خوشآیند است.
به هر حال، شما هنوز هم می توانید اهرم دنده را در کابین مشاهده کنید. جای تعجب نیست که "اتوماتیک" چهار-سرعته دارای عملکرد تعویض دنده دستی است که برای بسیاری از افراد نیز محبوب است. بهخصوص برای عاشقانی که دوست دارند کنترل را شخصا برعهده بگیرند.
چه چیزی زیر کاپوت است؟
خودروی DFM H30 Cross موتور 117 اسببخاری 1.5 لیتری خودش را، با تکنولوژی VVT به رخ میکشد. این خودرو طبق استانداردهای اروپایی طراحی شده است. از میزان سر و صدای پایینی برخوردار است، قابل اعتماد است، و دارای مصرف سوخت پایین و حداقل انتشار آلودگی است. حداکثر سرعتی که یک خودرو با چنین موتوری میتواند برسد 180 کیلومتر در ساعت است.
به هر حال، نظرات صاحبان DFM H30 Cross، درباره مصرف سوخت، جزییاتی را بیان میکند. مردم میگویند در حالت ترکیبی، این مدل کمی کمتر از شش لیتر بنزین اکتان 92 مصرف میکند، و برخی حتی یک گزارش مفصل را به عنوان نمونه ذکر میکنند. به عنوان مثال، اگر با سرعت 100-120 کیلومتر در ساعت به یک جاده آزاد بروید، مصرف آن تقریباً 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود که شاخص مناسبی است. همچنین اگر با ترافیک شهری روبرو شوید و حتی کولر گازی نیز روشن شود، مصرف به 13 لیتر در 100 کیلومتر میرسد.
راحتی و امنیت
همانطور که مشاهده میکنید DFM H30 Cross ویژگیهای بسیار خوبی دارد. اما توسعه دهندگان به سطح ایمنی و راحتی نیز اهمیت دادهاند. تصمیم گرفته شد تا برروی شبه کراساُور، فرمان برقی با بازخورد خوب، سیستم ترمز 4 کانال EBD + ABS، "سیستم کنترل دمایی محیط" (بهصورت اختیاری) ، تجهیزات جانبی کاملا برقی، 4 کیسه هوا و سیستم چندرسانهای چند منظوره با MP3 ، AUX ، USB و بلوتوث نصب شوند. در کل، در داخل کابین خودرو، همهچیز برای سفرهای روزانه شما فراهم است.
همچنین، کمربند ایمنی مجهز به پیشگیرنده است. داخل کابین، یک به اصطلاح "قلعه کودک" است. این دستگاه در درهای عقب قرار دارد که احتمال باز شدن آنها از داخل را از بین میبرد. و پایههای مخصوص صندلی های کودک نیز موجود است.
دیگر گزینه هایی که باید به آن توجه داشته باشید حسگرهای پارک خوردور با 4 سنسور و سیستم ایمنسازی هستند. و در داخل یک سیستم تای-چی وجود دارد که ایمنی ساختار بدنه پشتیبانی را تضمین میکند.
عملکرد رانندگی
خودروی DFM H30 Cross توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند، و البته، برخی نظرات خود را به اشتراک گذاشته و بازخورد داشتهاند.
از نظر بسیاری، مهمترین نکته در خودرو هندلینگ است که منطقی است، زیرا خودرو برای سوارشدن طراحی شده است. بنابراین ، اولین موردی که صاحبان آن یادداشت میکنند شتاب سنگین و کند است. این ماشین حدود 1240 کیلوگرم وزن دارد و یک موتور با ظرفیت 117 "اسب" برای آن کافی نیست.
بگذارید این مدل را "کند" خطاب کنیم، اما این مدل برای گشت درون شهر و سفرهای آرامشبخش، بسیار مناسب است. در ترافیک، سیستم اتوماتیک که بهصورت هوشمند فعال میشود، باعث ذخیرهسازی انرژی میشود.
مزیت دیگر آن، سیستم تعلیق مناسب است. مدل DFM H30 Cross حداقل نیمی از موانع جادههای روسیه را به نرمی رد میکند به نوعی که ممکن است متوجه آن نشوید. یک میله پیچشی نیمه مستقل با بازوهای قابل تعویض در قسمت عقب خودرو، در جلوی مک فرسون نصب شده است.
اما برای رانندگی آفرود سنگین، DFM H30 Cross مناسب نیست. نظرات موید این مطلب هستند. ماشینی برای همه نوع رانندگی وجود ندارد و 17.5 سانتیمتر ارتفاع از سطح جاده مناسب نیست. همچنین میللنگها نیز محافظت نمیشوند. لازم به یادآوری است که ارتفاع از سطح جاده جیپ، تقریبا نیم متر است. اما این ماشین برای آفرود معمولی مناسب است.
راحتی
برای راحتی، از ارزانترین تجهیزات استفاده شده است. بههرحال، مزیت اصلی این مدل، قیمت مناسب آن است.
بنابراین، DFM H30 Cross، که تصویر آن در بالا نشان داده شده است، دارای امکاناتی همچون صندلی های عقب تاشو (افزایش حجم به 1137 لیتر) ، سیستم حسگر شوک برای باز کردن قفل درها ، چرخ های آلیاژی ، قالب گیری های کرومی ، میلههای ضد ضربه و همچنین سیستم هشدار شامل چراغهای جلو، قفل مرکزی با ریموت، صندلی سیستم هشدار کمربند ایمنی و DVD-multimedia مرکزی با نمایشگر رنگی 6.5 اینچی است.
به علاوه، شایان ذکر است که این مدل دارای شیشههای پوششدار، آینههای برقی، اصلاحکننده چراغهای جلو، تهویه مطبوع، آینه کابین با روکش ضد انعکاس، چراغ ترمز اضافی در عقب و چرخ زاپاس است. در کل، مزیت اصلی این خودرو این است که دارای هر چیز مورد نیاز و حتی بیشتر است.
لوکس بودن
مدلهای لوکس این خودرو، گرانقیمتتر هستند.. مدل هاچبک DFM H30 Cross دارای تجهیزات و امکانات بیشتری است. شایان ذکر است که بیشتر خریداران، این مدل خاص را ترجیح میدهند. اختلاف قیمت بالا نسبت به سایر مدلهای این خودرو، با تجهیزات و امکانات آن جبران میشود.
اولا، فرمان این مدل معمولی نیست و با چرم پوشیده شده است. با افزایش تعداد چراغها، روشنایی نیز افزایش پیدا کرده است. در این مدل، علاوه بر ایربگهای جلویی، برای مسافرین جلویی از ایربگهای جانبی استفاده شده است.
همچنین داشبورد چرمی، نگهدارنده لیوان، سیستم روشنایی اتوماتیک صندوق عقب، سیستم "کروز" و دوربین "دید" عقب وجود دارد. از دیگر ویژگیهای این مدل، ستون فرمان قابل تنظیم با تغییر شکل ناخواسته صفر است. اما مهمترین مزیت این هاچبک، سانروف برقی آن است.
نظرات صاحبان
بسیاری از خریداران DFM H30 Cross، نظرات خود را درباره آن بیان کردهاند. بهویژه نظر افرادی انتخاب شده است که از این خودرو استفاده میکنند و میتوانند ایدههای خود را درباره آن به اشتراک بگذارند.
نظر یک راننده به این صورت است که بهتر است در صورت امکان، یک مدل به همراه مکانیک خریداری شود. جعبه دنده دستی دارای پنج سرعت است و جعبه دنده اتوماتیک دارای چهار سرعت. پس بازه دنده دستی بزرگتر است. ماشین در هنگام شتابگیری بسیار پر سر و صداست و بهتر بود بال برای پرواز روی آن نصب میشد.
فضای خالی زیر کاپوت خوب است. مزیتی آشکار برای افرادی که خود اقدام به تعمیر و نگهداری خودرو میکنند. دسترسی به باتری، شمعها و فیلترهای روغن و هوا آسان است. فیلتر سوخت درست در کنار باک قرار داده شده است.
برخی صاحبان ماشین بیان میکنند داخل کابین ظاهری ساده و جمعوجور دارد. هیچ سر و صدایی از لولاها شنیده نمیشود و در زمستان، سیستم گرمایش داخلی کافی است. همچنین در زمستان، حتی در آب و هوای بسیار سرد، موتور بدون هیچ مشکلی شروع به کار میکند.
معایب
برخی از مالکان درباره معایب هرچند کم این مدل صحبت میکنند.
برای مثال، تونل مرکزی راحت نیست. همچنین داشبورد نیز همین مشکل را دارد. فندک و نمایشگر داخل ماشین نیز در محل نامناسبی، در ارتفاع بسیار پایین، تقریبا نزدیک دنده، قرار داده شدهاند. در صورت استفاده از شارژر در جافندکی، ممکن است در هنگام تعویض دنده مشکل ایجاد شود.
ولی نکته منفی اصلی که بیشتر افراد آن را ذکر کردهاند، این است که ارائه یک خودرو در یک مجموعه کامل بسیار عجیب است. تقریبا چارهای هم نیست. زیرا "لوکس" منحصراً با "اتوماتیک" ارائه می شود. یک مدل "راحت" با دنده دستی. و افرادی که عادت دارند سوار "مکانیک" شوند باید ماشین بدون سانروف، "سیستم تنظیم هوا" ، "کروز" و سایر گزینه های مفید رانندگی کنند. همچنین رانندگانی که مایل به خرید نسخه با گیربکس اتوماتیک هستند، حتی اگر نیازی به تنظیمات حداکثر نداشته باشند، باید هزینه اضافی نیز پرداخت کنند که ناراحت کننده است.
این ماشین برای چه افرادی مناسب است؟
دانگفانگ هاچبک انتخاب مناسبی برای افرادی است که می خواهند خودروی جدید و در عین حال ارزان قیمت با امکانات گستردهای داشته باشند. خودروی DFM H30 برای کسانی که صاحب یک ماشین گرانقیمت هستند، مناسب نیست. زیرا نمی توان از مقایسه مداوم مشخصات فنی ، احساس رانندگی و کیفیت اجتناب کرد. به طور کلی ، این گزینه بسیار مناسبی برای مبتدیان یا افرادی است که می خواهند برای سفر در شهر یا سفرهای آرامش بخش ، ماشین بخرند.
جهت تهیه قطعات یدکی دانگ فنگ H30 کراس می توانید از بخش فروشگاهی وب سایت یدک دیل پارت دیدن کنید.
لطفا نظر بدهید